tisdag 12 augusti 2008

Småland - Sveriges svar på vildavästern?

Varning långt och kanske relativt tråkigt inlägg för utomstående..


Ja vilken helg det har varit!
Har helt fått nytt perspektiv på flera saker. Men ja vi börjar från början. Efter en halvkass intervju hos Klimat taxi bar det av med tåg till Limmared där jag fick stressa runt med min enorma resväska eller min lilla lägenhet.. beroende på hur man vill se det :p
Efter ett getinganfall och en halvkass ica smörgås senare hämta Mia upp mig i Limmared och det bar av till Smålandsstenar.. Vilket namn egentligen som om man tagit alla stenar i hela småland och klumpat ihop till en hög i centrum. Väl på plats så träffa vi Ola och tog en titt på hans lägenhet - mycket snygg! Blev genast avundsjuk. Vi drog och hämta Elin en skitgo tjej med en av världens gulligaste vovvsingar Doris ^^
Efter ha gått på Smålandsstenar (enda?) mataffär och inhandlat mat och groggvirke så drog vi och hämta Mathias (olas bror) och drog till deras stuga vid bolmen. Så jäkla mysigt! Helt avundsjuk, önska vi skaffa nåt sånt i våran familj istället för bullsäng.. alltså bullsäng är ju bra för fester men det är lite av ett renoveringsobjekt..

Anyways kvällen gick ut på att pimpla öl, äta grillat och ha allmänt trevligt. Kommer inte riktigt ihåg vad vi prata om eller så. Minns vara att jag var jäkligt trött gick och la mig rätt tidigt näst efter Ola och fick nitlotten att sova i samma rum som honom. Och ja, han snarkar. Som tur är så störs jag inte någon vidare av det så det var hyfsat lugnt ändå.

Så lördagmorgon upp 6.50...uughghghghgh.. Kände mig inte najs. Körde 2-2,5h till motala där vi skulle se på Rally då Andreas tävlade. Mia prata i ett hela vägen dit men tydligen lyckades både jag och Mathias ignorera det och sova :p
Rally...kan verkligen inget om denna sport. Trodde det var lite som dom loppen på TV ni vet, där man sitter på en träläktare och bilarna kör runt runt runt på asfaltbana. Jag kunde tydligen inte ha mer fel, man körde olika sträckor ute i lera, smuts och skog. En läktare fanns knappt och man fick gå genom åker och dagg för att ställa sig någonstanns på sträckan där det verka vara intressant att stå och titta. Ingen runda såg likadan ut som den förra. Vi hann se två av sträckorna och jag blev genast faktiskt ganska medryckt i sporten. Inte så att man stod och hejade och skrek men lite det här fan va kul det ser ut jag vill också prova.. och man nästan hoppades på att någon bil skulle köra ut i bäcken.. elelr slira in i publiken.

Iallafall borta i servicetältet så träffa vi Niklas som tydligen var ltie på G med Elin.. Dom var riktigt söta tillsammans. Lite som natt och dag men funkade ändå. detta innebär då att elin verkar vara en lugn och sansad tjej och ja.. Niklas är som ? en duracell kanin?

Iaf loppet gick bra Andreas kom fyra och ligger nu mera etta i mitsubish-cupen. Stackars Mathias var tvungen att köra hem då Mia och Ola (och elin och jag med för den delen) satt i oss ett antal öl i bilen under dagens förlopp. Så det var bara att bita ihop och ta det. Hehehe.

Blev även introducerad till världens roligaste busringning, fan måste skaffa den på datorn på nåt sätt så ni kan höra fy fan va ballt det var. Tänk er en småländsgubbe som stammar medan han försöker reda ut något med et stockholmskt taxibolag.. Det slår inte fel. Skratta så jag fick ont i magen. "Blanka fan i" "Det bryr jag mig inte om ett jävlaste dugg", bara för att nämna några av godbitarna.

Iaf väl tillbaka i smålandstenar fick vi stress göra oss iordning jag och elin var i niklas lägenhet och gjorde det, han är nyinflyttad och har såklart inga handdukar så ajg får använda två hand handdukar >_< som dessutom är nya och suger, det hjälper inte direkt när man är stressad..

Vi for ut till Andreas hus mitt ute i ingenstans och grogga till det (att tillägga är att niklas lägenhet var också snyggt inred och så var även andreas hus). Andreas, Niklas och resten av rally co kom först lite senare. Vi alla söp till det och jag kände mig lite felplacerad men ajg var road ändå. Mia gjorde en jätteäcklig drink på dolies, mjölk och vodka.. kunde inte få ner mer än två klunkar för det riktigt vände sig i magen på mig så bestämde för att ge bort den. Annars hade jag ju dock kräkts.. så att ge bort är kanske lite milt, snarare böna om att någon annan skulle ta den :P
Hahah sorry Mia ;)

Iallafall när alla var lagom druckna tog vi oss med hjälp av husbil ner till "byafesten" som till början verkade allmänt trevlig och så. Men ja efter att ha snackat med någon tycken jävel och hört hur enorm wangs fest var jag jävligt sur, eller det var väl kanske mer en nedgång i fyllan. Kände mig sjukt felplacerad och bannade mig själv för att jag inte hade gått på fest i Lund istället. Men det redde ut sig och senare när vi lämnade byafesten var ajg på gott humör igen. Kan ha varit att jag drack två öl eller nåt, dock var jag fortfarande assur på han som dissade tjejer och skåne. Men men.

Väl tillbaka i husbilen bar det av tillbaka till andreas där jag på något sätt lyckades klämma i mig två groggar till O_o vilket gav kvällen summa alkohol 8 groggar och 2-3 öl.. + dom under dagen. Konstigt nog var jag ändå itne så nitad..
Iaf kvällen eller ja natten/morgonen ledde till sitt slut och folk gick och la sig.. och gjorde saker som vuxna människor göra..för det mesta :O Haha lämnar ut många detaljer här!

Iaf söndagmorgon vaknar bakfull går upp och tar ett glas vatten. Sover vidare tills vi blir väckta av folk som kastar boll och hundar på oss >_<
efter att ha gått runt och snackat lite och ringt becka och sofia som också verka bakis skulle vi dra ner till konditoriet i SS (hahaha) detta gjorde vi i husbilen spelandes johnny cash om och om igen. Behöver jag nämna att dom låg på tutan när vi körde runt i rondellen. Haha, så jävla ballt gäng. Man behövde nog vara där för att förstå upplevelsen.

På vägen tillbaka undra Niclas vad vi tyckte om dom och sa att dom var balla och så. Han själv tillade att någon hade nämnt att dom var lite som vildavästern.. och det var sjukt träffande!

Väl tillbaka i stugan så gjorde vi iordning oss för.. grävlingjakt! Seriöst. Åkte skåpbil ner till jeepen, männen i framsätet och kvinnofolket bak, vilket vill säga jag, mia och elin. Haha kände oss som riktiga flyktingar i våra kläder sittandes på golvet i en skåpbil. Iaf jag sjukt bakis + lite åksjuk bak i en skåpbil är ingen bra kombination. Mådde askasst när vi skulle käka pizza och fick i mig med mycket möda en fjärdedels pizza fick typ stå där ute och få luft.

Sen så var det ut i skogen och jaga grävling mådde mycket bättre nu. Det går ut på att man släpper in en hund ner i grytet med en sändare på. Den skäller när den hittar grävlingen och på sändaren kan man mäta avståndet till hunden. Efter det måste man gräva ett hål ner i grytet där man förhoppningsvis ser grävlingen som man sedan skjuter. Well det gick itne enligt planerna vi stod i ösregn och titta på när dom grävde två hål båda typ två meter djupa. Dock har nog jag och Mia aldrig varit med om sånt intressant hålgrävning (eller hur? ;) ). Fick även krypa ner i grytet lite och titta på hur det såg ut.

Sen var det av hemåt ta av sig alla fuktiga kläder dricka lite kaffe och säga tack och hej. Jag och Mia hade mycket att prata om i bilen.. hehe. Men men vi kom hem säkert iaf :)

Inga kommentarer: