måndag 1 februari 2010

Ytterligare helg förfluttit

Vad har hänt i helgen?

I fredags skulle jag sova... Blev att jag satt uppe och storgrät till "The cove" en dokumentär om delfinjakt. NI MÅSTE SE DEN! Alla måste se den! Hyr, ladda ner, whatever, se den! Jag satt uppe och begrundade i timmar efteråt människans utnyttjande av alla arter och mitt intresse för att bli biolog vaknade till liv... Har även planer på att bli vegetarian, det håller inte det här med att äta andra varelser och utnyttja andra arter. Alla människor vet ju att det är fel, det argumenten vi kommer på är bara för att försvara vår egen brist på självkontroll.

I lördags var jag KA (kvällsansvarig) för massa novischer. Var kul men jobbigt. Försov mig och var sen till inventeringen så det blev lite stressigt. Om ni har lust att jobba på wmls någon gång så gå med i min facebook grupp (Vi som vill jobba på WMLs för Åsa) eller poka mig så ringer jag er.

I söndags blev det efterinventering av kvällen, skriva KA-rapport, käka söndagsmiddag på WMLs sedan sitta och småflumma på expen. Så kom Nyman, Jakob och Charlotte och frågade om någon ville hänga med på bio och se "The road" (Vägen).
Vilket jag klart ville, har hört massa positivt om filmen!
Och shit, vad jag gilla den. Magiskt bra. Och deprimerande.
Slutet var något av det finaste på länge. Grät floder. Se den också!


Två filmtips, här är trailers:

The cove




The road



Som sagt se dom :)

Inga kommentarer: