måndag 19 oktober 2009

Vad gör Åsa när hon egentligen borde plugga?

Jo! Hon väcker sin blogg till liv. (HURRAYHHHH?!)

Lite funderingar en Åsa har en arbetslös måndag.

a) Hur hon ska göra i framtiden. Är helt säker på att jag vill plugga till
jägmästare nu men blir det ht 2010 som gäller? Då går jag miste om flera olika
alternativ:
1. Resa stor resa inom det närmaste 5 åren, eller så är det som mor säger räcker inte två månader under loven eller vill du inte ge dig ut efter studierna. Jag vet ärligt inte... Jag vet inte ens hur sugen jag är på att resa. Det jag vill uppleva just nu dock är: roadtrip US, party in Amsterdam, lite beach liv a la Australien, lite back packing i Asien, helgalna Japan :D Det ända som skulle behöva längre tid är backpackin i Asien. Men kan nästan känna större sug till att ha min utbildning klar och börja bygga mitt liv. If you know what I mean...

2. Lägenhetsplaner med CarroBarro, I could spend half a life time (kanske en hel,tihi) ;) med den tjejen.
Aurrwwh, dock får jag ju skapa eget i Umeå. Vilket är bra det med. Men... Ändå! Kommer nog i början känna mig ensam.

3. Jobba i Norge, fast det kan jag dock göra under sommaren och få lite cash-ING, nadine, carro med flera har erbjudit sig.

När jag väl tänker på det så är det nog inte så mycket att gå miste om ändå...Då menar jag många olika grejer, dom grejerna jag går miste om är ju stora :S

b) Kommer få en jobbig vår då jag får göra klart två terminers studier som undersköterska på en... Vilket får mig att undra om jag egentligen borde hoppa av dom. Eftersom jag inte kommer göra klart det innan jägmästarutbildningen. Det känns helt out of the picture att skjuta upp jägmästarutbildningen till ht 2011, då kommer jag vara 27år när jag är klar. Har redan flummat bort för mycket tid.

c) Hur kommer min kontakt bli med mina nuvarande polare... Tror att vi har en sån relation där vi itne behöver snacka varje dag utan kan ses när vi vill och ändå vara bästa vänner. Men ändå... Blir ju max loven man kommer hem över...
Aurf :( Will miss ya all!

Ja nu har jag helt tappat bort mina tankegångar, så morsning korsning!

Inga kommentarer: