tisdag 4 maj 2010

Osexigt?

Nu ska jag prata om det osexigaste jag vet och det är kvinnor som vill gå ner i vikt. Och ironiskt (och sorgligt?) nog är jag en av dom som ska ta upp kampen mot centimeterna (och bli en av dessa desperata?). Jag är rätt nöjd med mitt utseende men tyvärr kommer inte jag och min kropp alltid överens... Med andra ord jag vill kunna ha på mig kläder jag tycker är snygga. Just nu kan jag inte det, dom sitter med andra ord inte snyggt. Ibland finner jag att jag klär mig i kläder som jag inte tycker är snygga men tack vare att dom gör att jag ser smalare ut tar jag dom ändå och ärligt talat är inte det lite stört?

Eftersom jag har lovat min sunda kusin att inte gå på pulver och bardieter, plus att jag faktiskt har något innanför pannbenet, så försöker jag nu tänka ut en strategi. Jag äter faktiskt redan rätt nyttigt (helt ärligt!) men jag tenderar att vilja unna mig ibland, så ja, sluta med det så har jag vunnit en liten del i alla fall. Vad jag mer ska göra är att lägga upp ett matschema så jag vet vad jag ska äta vid varje måltid, varje dag. På så sätt slipper man en beslutsdel där man kan fatta dumma beslut. Min kost kommer bestå av enbart sånt jag gillar men som är nyttigt. Så blir massor av kyckling och kokta grönsaker :))

Sen till det som nog kommer att bli svårast. Alkoholen. (fuck det är jobbigt som student) Men försöker tänka logiskt på det. Om jag håller mig till en dag i veckan, försöker minska på öl, cider, onyttiga drinkar och håller mig mera till torrt vin och om jag nu verkligen vill bli full att jag väljer shotar så ska jag nog kunna minska på det med. Har för mig att jag har läst någonstans att whiskey är rätt nyttigt?

1 kommentar:

Sofia sa...

Heja Åsa!
lyckost som har en sån bra kusin oxå.
Jag hänger gärna med ut i stallet och pussar snell hest och tar någon bild på er :)
Vilka dagar är du där?