onsdag 17 december 2008

Ska också blogga om jordbävning!

Peer preasure?

Nej ärligt vaknar 06.20-06.30 av att jag ser mina ben flyga lite halvvägs upp i luften och det känns som någon drar undan min säng för en sekund för att sedan sätta tillbaka den. Tror den skakar med. Vad vet jag, jag är inte människa när jag vaknar, jag är ett djur, en encellig organism. Iaf min första spontana tanke är "SHIT något har krupit in under sängen!!!!" (fick lite bilden av en för knubbig man eller något som försökte pressa sig in under den) alla ni som känner mig vet att jag konsumerar en stor del skräckfilmer mm. Utesluter dock ganska snabbt att det är något under sängen då min katt tittar yrvaket på mig. Hon hade ju reagerat på om det var något djur under sängen och dylikt. Så samlar mod och tittar under sängen. Det är inget djur/varelse/ja vad nu jag trodde jag skulle hitta där under, där.

Bra då är det bara jag som är sinnessjuk då.

Lägger mig i sängen igen och försöker få ihop en logisk förklaring. Det mest logiska jag får fram är att jag måste ryckts ur en dröm och fått kramp i båda benen... eller att jag är sinnessjuk.
Kan tilläggas att ingen i min familj vakna av det, skulle gissa att jag vakna i slutet av skalvet då jag gick upp ur sängen för att kolla under den inte registrera att det skakade. För tanken jordbävning slog mig aldrig, inte en sekund.



Boy, var jag lättad över att höra att det var jordbävning.
Och inte min säng som blivit lite à la Exorcisten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha jag vaknade först när mamma kom inspringade (när de va över) sooofia huset håller på å trilla ihop...balbalbalblba...å jag ba: ehh..vaa fan snackar du om? u jag vill sova.....ZzzzzZzzzzz..haha

Flickvall sa...

haha, det 'är fina grejer det :)