onsdag 31 december 2008

Bojkotta nyår?

Jag hatar nyår. Hatar, hatar, hatar. Det blir typ aldrig bra. På sin höjd hyfsat. Man går runt och känner feteångest för man måste hitta den perfekta nyårsoutfiten, nyårsfesten, nyårsklubben, hooka den perfekta nyårsragget, nyårsdrinken.. ja allting man i normala fall letar efter fast med ordet nyår framför sig. Självklart hjälps inte nyår av att jag redan är pessimistiskt inställd! Men jag har sällan varit med om en skaplig nyårsafton, ok möjligtvis, men inte så man har tänkt "Fan hoppas det blir så nästa år med!"

Har god lust att bojkotta allting och dra en soppåse över huvudet... eller nja.. kudde?

Det värsta är att i år har jag ändå rätt bra alternativ och jag tror om jag ändrar inställning lite, tar mig i kragen, och försöker kanske hitta någon snygg blåsa imorgon och sedan tar en bra vän under armen och går ut på någon av dessa alternativen, så finns chansen att jag skulle få en förträfflig kväll. Men istället sitter jag här och är bitter. Som den bitterfitta jag är.

Inga kommentarer: